duminică, 25 septembrie 2011


Revista de Sanatate si Securitate a Muncii

Valabil la 26.09.2011

O societate va intampina situatii in care va fi nevoie de hotarari emise de comisia disciplinara. Tocmai de aceea angajatorul are obligatia de a cunoaste normele legislative care privesc procedura de infiintare a unei astfel de comisiii, precum si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele in cauza. Se va stabili, asadar, in ce masura poate face parte din comisia de cercetare disciplinara prealabila persoana care a intocmit referatul de sesizare. De asemenea, se va vedea daca societatea este obligata sa constituie de la bun inceput o astfel de comisie care sa ia masuri pentru fiecare abatere sesizata sau daca vor fi situatii pentru care vor fi suficiente deciziile la nivelul societatii.

Potrivit dispozitiilor art. 251 alin. (2) din Codul muncii, republicat, in vederea desfasurarii cercetarii disciplinare prealabile, salariatul va ...

..... citeste continuarea articolului >>>

Valabil la 26.09.2011

Neefectuarea concediului de odihna de catre salariati obliga angajatorul la plata zilelor respective, insa numai in anumite situatii. Un astfel de caz este reprezentat de o companie din cadrul careia o angajata pleaca in luna iulie, iar societatea este instiintata abia doua luni mai tarziu ca salariata in cauza avea 5 zile de concediu pe care nu le efectuase. Data fiind aceasta situatie, angajatorul va trebui sa plateasca perioada de concediu de odihna neefectuat. Va fi posibil ca aceasta plata sa se faca fara intocmirea declaratiilor rectificative?

In conformitate cu dispozitiile art. 40 alin. (2) lit. c) din Codul muncii, republicat, angajatorului ...

..... citeste continuarea articolului >>>

  • ORDIN nr. 178 din 16 septembrie 2011 privind stabilirea taxelor de autorizare pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase
    EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 674 din 21 septembrie 2011 Clic aici!
  • DECIZIE nr. 878 din 30 iunie 2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (9) si (10) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei
    EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 21 septembrie 2011 Clic aici!
  • ORDIN nr. 710 din 7 septembrie 2011 privind punerea in aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010
    EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 21 septembrie 2011 Clic aici!
  • DECIZIE nr. 906 din 5 iulie 2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (2), art. 10 alin. (1) si art. 13 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 119/2007 privind masurile pentru combaterea intarzierii executarii obligatiilor de plata rezultate din contracte comerciale
    EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 672 din 21 septembrie 2011 Clic aici!
  • DECIZIE nr. 704 din 31 mai 2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 alin. (2^1) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei
    EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 672 din 21 septembrie 2011 Clic aici!
  • DECIZIE nr. 691 din 31 mai 2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin. (1), art. 3 pct. 1 si art. 31 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei
    EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 672 din 21 septembrie 2011 Clic aici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu